Том булчинтай болохын тулд хэрхэн хооллох вэ?

Та хэрвээ хүчний спортоор хичээллэж байгаа бол тэжээлийнхээ зарчмыг эргэн харах хэрэгтэй. Үүнд танд MEN’s LIFE зөв хүнс сонгоход тань туслах болно. Бэлтгэл сургуулалтын дараа хоолны дэглэм нь нөхөн сэргээх үйл явцад асар их үүрэг гүйцэтгэдэг учир нь энэ нь маш чухал юм. Хоолны тэнцвэрт дэглэм барихгүй бол биеийн тамирын зааланд хөдөлмөрлөж олж авсан булчингаа тэр хэмжээнд нь барих боломжгүй юм. Энгийн жишээ: булчингаа тогтвортой барьж томосгох гэж байгаа бол та биеийн жингийн кг тутамд 1.5-2 грамм уураг өдөр бүр идэх ёстой.

Танд хүч нэмж булчин бий болгоход тань туслах “барилгын материал” хэрэгтэй. Хүнд нь хатуу сургуулилтад (ялангуяа ажиллаж байгаа хүмүүст зориулсан) нь маш их эрчим хүч зарцуулалтыг шаарддаг боловч энэ нь бас булчингаа томруулж биеийн системийг амжилттай сэргээхэд шаардлагатай байна. Энэ бүх эрчим хүчийг хоол тэжээлээр нөхөх ёстой байдаг. Үгүй бол та хурдан жин хаяж хүч алдаж эхэлдэг. Энэ бол үнэн шүү- та тусгай хөтөлбөрийн дагуу булчингийн массаа нэмэгдүүлэх сургалтын бүхий л дүрэм журмыг дагаж болно гэхдээ биеийн жингээ алдахаас өөр юу ч авч чадахгүй юм.

Хангалттай хоол тэжээл хэрэглэхгүй бол булчингаа том болгох нь боломжгүй зүйл. Бид танд илүү хүчтэй болж, богино хугацаанд булчингаа томосгоход танд туслах зохистой хоол тэжээл нууцыг нээх болно.

Дүрэм 1: Бэлтгэлийн өмнө, хойно өлсөж болохгүй

Өлсгөлөн бие мах бодь дасгалын үеэр нөөц нь туйлдаж дуусдаг. Тэрээр ямар нэгэн байдлаар эрчим хүчний хэрэглээгээ нөхөн хэрэгтэй шүү дээ. Тийм тэр уураг шатааж байгаа. Чи машин яаж явдаггийг сана даа мэдээж эхлээд бензин хийдэг биз дээ түүнтэй мөн ижил бие махбодь хүчтэй байхын тулд тэжээл хэрэгтэй. Та дасгал хийхээс нэг цаг орчмын өмнө нүүрс устай хоолидэх хэрэгтэй гэж зөвлөж байна. Нүүрс ус нь хүний биенд эрч хүч өгнө гэхдээ хурдан шингэж биеийг энергээр дүүргэдэг. Мэдээж хэтрүүлэн идэж болохгүй. Та уурагтай хоолыг илүүд үзэж байгаа бол дасгал хийхээс өмнө наад зах нь нэг, нэг хагас цаг өмнө идэж байх хэрэгтэй.

Дасгал хийсний дараа бүрэн хооллож байх ёстой.Та алдсан эрчим хүчээ нөхөхгүй бол булчингийн нэгтгэл эхлэхгүй харин эсэргээрээ бие ядрах болно. Дасгалын дараа нь15 орчим минут нүүрс хоол, түүнчлэн эрдэс бодис,амин дэмээр баялаг хүнс тэжээл идэж байх ёстой. Дасгалын дараа хамгийн тохиромжтой хоол хүнсэнд алим болон гадил орно. Өөрийн бэлдсэн энергийн төрөл бүрийн ундаанууд байж болно. Үүнийг бэлтгэх маш энгийн:хагас литр усанд нимбэг шахаж 2 халбага зөгийн бал, чихрийн нишингэ, витамин С-ийнхэд хэдэн шахмал эм хийж болно. Та усанд бага зэрэг бөөрөлзгөнө жимсний чанамал хийж, ногоон эсвэл хар цайтай хольж болно. Энэ ундаагаа байнга гартаа авч яв.

Дүрэм 2: Өдөр бүр бүрэн дүүрэн сайн хоолло

Ихэнх тамирчид дасгалаар булчин бий болгож байна гэж буруу ойлгодог. Үгүй ээ, хүнд дасгал сургуулилт нь харин эсэргээрээ булчинг гэмтээдэг. Булчинг томруулж бий болгодог supercompensation механизм нь дасгалын дараа ажиллахаа больдог.Энэ нь таны булчин зөвхөн дасгалын үеэр нэмэгдэж байгаа гэсэн үг бөгөөд энэ үйл явц нь зөв хүнсний бүтээгдэхүүний хэрэглээгээр бэхлэгдэж өгнө гэсэн үг. Зүгээр хоосон зүйлээс бас булчин томрохгүй эрдэс бодис хэрэгтэй байдаг. Хамгийн сайн материал нь уураг,нүүрс ус болон амин дэм, эрдэс бодис.

Дүрэм 3: Хооллолт нь бодисын солилцооны шинж чанараас шалтгаална

Хэрэв та турахдаа хурдан, жин нэмэхдээ маш хэцүү бол бодисын солилцоохурдан явагддаг гэсэн үг. Тэгвэл хоолны дэглэм нь баян, олон төрлийн байх ёстой гэсэн үг юм. Үүнд: их хэмжээний уураг, нүүрс ус, амин дэм,эрдэс бодис оруулах шаардлагатай гэсэн үг. Та өдөрт 4 удаа, бүүр 6 удаа хооллох хэрэгтэй ба төрөл бүрийн хүнс байх ёстой. Хоолоо дараах байдлаар хувааж болно. 1-рт “Их хоол”, бусад хоол хүнс нь “цэнэглэх” үүргийг гүйцэтгэх болно.Энэ нь булчинг агаараар бий болгож болохгүйтэй адил маш чухал зүйл юм. Энэ нь зөвхөн дасгал сургуулилт хийхэд хэрэгтэй энергий төдийгүй энгийн амьдралд бас хэрэгтэй / ахлах, ажил гм/. Гэхдээ сахар, амттан идэж болохгүй.

Хэрвээ чи маш хурдан жин нэмдэг бол бодисын солилцоо муу байна гэсэн үг. Энэ тохиолдолд өөх тос уураг багатай гэхдээ илчлэг хоол хүнсээр хангахыг зөвлөж байна. Нүүрс устай хоолыг амин дэм, эрдэс баялаг хоол хүнсээр сольж болно. Унтахынхаа өмнө их идэж болохгүй ер нь их хэмжээтэй идэж болохгүй хааяа л болно шүү. Илүүдэл өөх тос байгаа бол түүнээсээ эхлээд салах хэрэгтэй.

Бас хэд хэдэн зөвлөгөө

Та гайхаж байж болох ч, булчингийн барилгын хамгийн ашигтай, үр дүнтэй бүтээгдэхүүн Сагаган гэж хүлээн зөвшөөрсөн байна! Гэсэн хэдий Британичууд арвай бол бүүр илүү гэж үздэг.

Энэ арвайд нүүрс усны агууламж маш өндөр байлаг. Нэн чухал юм амархан шингэцтэй уураг,1 2%-ийг агуулдаг.

Сагаганд В витамины төрөл маш их байдаг өөх тос харин бага байдаг ба өөх тос хэрэггүй шүү дээ.

Тамирчдад хэрэгтэй уураг нь өндөг байдаг өдөрт 3-5 ширхэг өндөгний цагааныг идэх хэрэгтэй. Харин шарыг нь өдөрт 1-3 удаа хэрэглэхэд болно.

Гахайны махыг хоолны дэглэм хасах нь – Энэ мах нь ханасан өөх тос маш их байдаг ба дараа нь салахад хэцүү. Хэт тостой хоол хүнс муу гэдгийг санаарай.

Хүнд дасгал сургууль хийж байгаа хүн амин дэм, эрдэс бодисоор бие байнга нөхөн сэргээх шаардлагатай.

Иймд амин дэм,эрдэс бодис худалдан авч хэрэглэж байх хэрэгтэй.Ялангуяа-В амин дэм, витамин С.

Хиам, чипсийг мартах хэрэгтэй. Илүү органик хүнс каш, овъёос, оливтой маслa загас гэх мэт байна. Химийн нэмэлт бодисгүй хүнс хэрэглэх хэрэгтэй.

Хүчний дасгал хийдэг тамирчинд хэрэгтэй хүнс

Нүүрс усны эх үүсвэр болсон хүнсэнд Сагаган, түүнчлэн цагаан будаа болон бусад үр тариа, талх, гоймон, банана, зөгийн бал юм байна.

Уургаар баялаг бяслаг, өндөгний цагаан,цагаан тахианы мах, загас, үхрийн мах, самар, уур зэргийг идэж, сүү уух хэрэгтэй.

Витамин амин дэм нь хүнсний ногоо, жимс, жимсгэнэ, жимс, эмийн ургамал, хатаасан жимс зэрэгт байна.

Хурдан турах хандлагатай байгаа хүмүүст зориулсан өдөр тутмын хоол

8.00-Өглөөний хоол

1. Харталх, омлет, шарсан өндөг гурван ширхэг.

2. 1/3 савтай эрдэнэ шиш

3. Лийр, усан үзэм, эсвэл амтат гуа 1 зүсмэл.

11.30-Нэмэлт

1. Бяслагтай бутерброд

2. 1 станкан тараг эсвэл сок

3. Хатаасан чангаанз, үзэм, хар чавга, самар

14.00 Өдрийн хоод

1. Бүтэн шөл

2.Загас эсвэл тахианы мах шарсан төмс

3. Шинэ ногооны салат

4. Сок компот

18.00-Нэмэлт

1. 2 ширхэг гадил

2. Хар шоколадтай эсвэл зөгийн балтай цай

19.00-20.30-Дасгал

21.00-Оройн хоол

1. Ногоон вандуй 1/3лаазнь цагаан будааны буюу Сагаган будаа

2. Лаазалсан туна

3. Алим апелсин

4. Ногоон цай

Ажлын өдөр дасгал хийж байгаа бол хагас цагаас илүү хийх хэрэггүй.

Энэ тохиолдолд ажлын дараа та эхлээд гэртээ ирж хоолоо идээд дараа нь дасгал хийх хэрэгтэй.

Дасгалаа тараад гэр чинь хол бол замдаа идэх юм цүнхэндээ хийгээрэй.

MensLife.mn

Санал болгох мэдээ

Ус ихээр тогтдог зарим байршлуудад ус зайлуулах шугам угсарчээ

2021 онд Геодези, усны барилга, байгууламжийн газраас ус ихээр тогтдог байршлуудын судалгааг гаргасан. Ингэхдээ дүүрэг, …